|
EST
Vimased õppe uudised:
11 dec
11 dec
05 dec
29 nov

Kõige tähtsam on strateegia

Maardu Gümnaasiumi õpilasomavalitsus lõpetas õppeaasta pärast pingelist tööd lõbusal toonil Lasergames. Lasergame ehk laservõitlus on üle maailma tuntud moodne mäng, paintballi analoog. Peamine erinevus on selles, et lasermängus ei tunne mängijad labürindis liikudes pihta saades valu, see aga võimaldab mängida ka lastel. Kogu mängu saadavad heli- ja valgusefektid. Mänguruum on ultraviolettvalgusega labürint, see tekitab ebahariliku tunde ja aitab täiesti mängule pühenduda. Lasergame sobib neile, kes ei karda pimedust ja armastavad lapselikke liikumismänge. Mäng on lõbus ja põnev nii laste kui täiskasvanute jaoks. Mängus kasutatakse kerget ja mugavat laserrelva.

Kommertsidee Lasergame´i kasutamisel sai alguse 1977.aastal, kui ameeriklane Georg Carter (Mark Twain III) vaatas filmi „Tähesõjad“ ja mõtles välja mängu „Photon“. Just sellest mängust on alguse saanud tänapäevased lasermängud, seda nii mängustiililt kui kontseptsioonilt.

Me otsustasime mängida kaks mängu, sest need, kes osalevad õpilasomavalitsuse töös ei karda raskusi. Enne esimest mängu jagati meid kaheks võistkonnaks – Punasteks ja Rohelisteks ning me saime vastavat värvi riietuse. Mängu ajal kõlas sobiv muusika, mäng ise aga kestis 17 minutit. Tundub, et vähe? Tegelikult piisas aega küllalt. Mängu ajal on vaja koguda punkte, mida saab, kui „tulistada“ vastase relva. Laserkiire sattumise vastase peale fikseerivad spetsiaalsed sensorid. Mängu lõpus väljastab arvuti igaühele nimelise lehe, kuhu on märgitud resultatiivsus ja mängu jooksul saadud punktid. Järgmine mäng oli veelgi põnevam, sest kujundamise oma taktikat ja töötasime välja strateegia.

Teiseks mänguks panime selga spetsiaalse riietuse, mis koosnes vestist, mis fikseeris pihta saamised ja saime relvad. Pole vaja kiivreid, prille ega kaitseriietust, seda vigastusi pole karta. Mängu seisu jälgib arvuti. Kui sa oled pihta saanud, siis ei ole vaja mängust lahkuda, nagu Paintballis, vaid tuleb 4-10 sekundit oodata, sõltuvalt kohast, kuhu vastane tabas ning seejärel saab mängu jätkata. Mäng väsitas meid korralikult, kuid oli põnev ja keegi ei mõelnud väsimusele. Tundub, nagu oleks me sattunud kosmoseavarustesse või fantaasiaraamatu galaktikatevahelisse võitlusse. Meid ümbritsesid neoonpostid ning pimedusse uppunud läbikäigud ja võlvid.

Lasergame pole tavaline tulistamismäng. See on taktiline mäng, kus läheb vaja kavalust, võitlusstrateegiat ning teatud oskusi. Mõistsime paljutki, mida tahaksime järgmisel korral rakendada. Kindlasti on eelnevalt vaja tutvuda maapinnaga ja mängualaga, sest vastane võib end pea kõikjale peita.

Lasergame pakub selliseid teravaid elamusi, mida ei suuda ükski teine meeskonnamäng. Otsustavaks saab füüsiline vastupidavus ja reaktsioon. Mängijatel tuleb end pingutada nii füüsiliselt kui vaimselt. Selline virtuaalne sõda toob kehasse suure adrenaliinikoguse. Sa võid Lasergame´i mängudes lõbusalt aega veeta ja pole üldse tähtis, kas sa mängid esimest korda või kümnendat aastat. Meie hulgast said näiteks parimaid tulemusi noorimad osalejad.

Lasegame vastab kõigile ekstreemspordi nõuetele: meeskonnalt oodatakse head koostööd, oma mängustrateegiat ja laservõitluse virtuoosset valdamist, igalt osalejalt momentaanset reageerimist.

Maardu Gümnaasiumi õpilasomavalitsus on valmis uuteks väljakutseteks!


 

Julia Proniagina

Maardu Gümnaasiumi õpilane

Autor: infojuht

18 august 2017 г.

Kontakt

Gümnaasium

(+372) 60 60 846

(+372) 60 60 846

info@mgm.ee

Ringi 64, Maardu, Eesti 74112

Õhtune osakond

(+372) 60 60 848

(+372) 60 60 848

vek53@mgm.ee

Ringi 64, Maardu, Eesti 74112